ကြ်န္ေတာ္ဗုဒၶဘာသာ ၿမန္မာလူမ်ဳိးပါ။ ဗုဒၶဘာသာကုိႏွစ္ႏွစ္ကာကာ သက္၀င္ယုံၾကည္သူ တစ္ဦးပါ။
ဒါေပမဲ့ တေန႔ေတာ့ ဘုရား၊ တရားစာအုပ္ဖတ္ရင္းေတြးမိတာေလးကုိ ေဆြးေႏြးတင္ၿပခ်င္ပါတယ္။
ကဲစလုိက္ၾကရေအာင္ဗ်ာ
ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ဗုဒၶဘာသာ ၿမန္မာ လူမ်ဳိးတုိင္း ေန႔စဥ္မဟုတ္ေတာင္ တခါတေလေတာ့ ဘုရားရွိခုိးၾကပါတယ္။
ဒါဟာလဲ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တုိင္းရဲ့ ေန႔စဥ္ အလုပ္ထဲမွာ တခုအပါအ၀င္ပါ။ ယုံၾကည္သက္၀င္လုိ႔ပဲ ၿဖစ္ၿဖစ္၊ လူၾကီးမိဘကေၿပာလုိ႔ပဲ ၿဖစ္ၿဖစ္၊ ေန႔စဥ္၀တၱရားတခုလုိပဲ ၿဖစ္ၿဖစ္ ၿမတ္စြာဘုရားကုိ ရွိ္ခုိးကန္ေတာ့ၾကပါတယ္။
ၿမတ္စြားဘုရားကုိ ပဲ ၿဖစ္ၿဖစ္၊ သံဃာေတာ္မ်ားကုိပဲၿဖစ္ၿဖစ္၊ သီလပဲေဆာက္တာပဲ ၿဖစ္ၿဖစ္ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ဦးစြာ ပထမအေနနဲ႔ ၾသကာသ ရြတ္ဆုိရပါတယ္။
အဲ ဒီမွာ ကြ်န္ေတာ္သိခ်င္တဲ့ အေၾကာင္းဒီမွာ စတာပါ။
ဘာလဲဆုိေတာ့
ၾသကာသ ၃ သုံးခါရြတ္ဆုိလုိက္ၿပီး ကာယကံ၊ ၀စီကံ၊ မေနာကံ တည္းဟူေသာ ကံသုံးပါးတုိ႔မွ တပါးပါးေသာကံၿဖင့္ ၿပစ္မွားမိေသာ္ ထုိအၿပစ္တုိ႔ကုိေပ်ာက္ေစၿခင္းငွာ ဘုရားတပည့္ေတာ္ လက္အုပ္မုိး၍ ရွိခုိးပူေဇာ္ဖူးေမွ်ာ္မာန္ေလွ်ာ့ ကန္ေတာ့ပါ၏ အရွင္ဘုရား တဲ့။
အဲဒီေနာက္ ဤသုိ႔ရွိခုိပူေဇာ္ဖူးေမွ်ာ္ကန္ေတာ့ရေသာ ကုသုိလ္ကံေစတနာတုိ႔ေၾကာင့္ အပါယ္ ၄ ပါး၊ ကပ္ ၃ ပါး၊
ရပ္ၿပစ္ ၈ ပါး၊ ရန္သူမ်ဳိး ၅ ပါး စသည္ၿဖင့္ လြတ္ခ်င္ကြ်တ္ခ်င္တာေတြ ေရွာက္ရြတ္ေတာ့တာပဲ အဲေနာက္ေတာ့မွ
အဆုံးစြန္ေသာဘ၀၌ မဂ္တရား၊ ဖုိလ္တရား၊ နိဗၺာန္တရားေတာ္ၿမတ္ကုိ ရလြယ္ေရာက္လြယ္တဲ့ သူေတာ္ေကာင္း
သူၿမတ္ေလာင္း ၿဖစ္ရပါလုိ၏ဘုရား တဲ့
စဥ္းစားၾကည့္ပါ ကုိယ္လုပ္ခ်င္တာေတြလုပ္ၿပီး ဒီလုိရွိခုိး ကန္ေတာ့ယုံနဲ႔ ၿပီးစတမ္းလား ခင္ဗ်ာ။ဦးသုံးၾကိမ္ခ်ၿပီး ကန္ေတာ့ယုံနဲ႔ ကိစၥၿပီးကေရာလုိ႔ ထင္မွားစရာ ၿဖစ္မေနဘူးလား
ၿပီးေတာ့ ထပ္ၿပီးေတာင္းတဲ့ ဆုကလဲ နိဗၺာန္ ကုိ ရလြယ္ေရာက္လြယ္ဆုိၿပီး လုပ္ၿပန္ေရာ။
ုဦးသုံးၾကိမ္ခ်ၿပီး ကန္ေတာ့ယုံနဲ႔ ကိစၥၿပီးကေရာလုိ႔ ထင္မွားစရာ ၿဖစ္မေနဘူးလား။
ဒီလုိသာၿပီးၾကစတမ္းဆုိ ေလာကမွာ ဘယ္သူမွ အပါယ္ငရဲမလားေတာ့ပါဘူး။
အာလုံး နိဗၺာန္ကုိ ေရာက္ကုန္ပါၿပီ။
ဒီလုိသာဆုိ ၿမတ္စြာဘုရားရဲ့ တရားေတြဟာ အလကားၿဖစ္မသြားဘူးလား။
မိတ္ေဆြေရာ ဘယ္လုိယူဆပါသလဲ။
အၿမင္ခ်င္းဖလွယ္ၾကရေအာင္ ကုိယ္ရဲ့ ယူဆခ်က္ေလးကုိ ေၿပာၾကပါ ခင္ဗ်ာ။
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
9 Response to ၾသကာသ :Y
မဂၤလာပါအိမ္ေရ .. ေႏြးေဆြးတင္ျပထားတာ အရမ္းကိုေကာင္းၿပီး .. ျဖစ္သင့္တဲ့ အေၾကာင္းအရာေလး
တစ္ခုပါ ... အဲလိုမ်ိဳးဆုေတာင္းရင္းနဲ႕ေတာ့ မျပည့္ႏိုင္ဘူးေပါ့ဗ်ာ .. ဒါေပမဲ့ ဘုရားမ႐ွိခိုးတာထက္စာရင္
ေတာ့ .. ေကာင္းတာေပါ့ .. ေနာက္ၿပီး ... ဆုေတာင္း႐ံုနဲ႕ေတာ့ မျပည့္ႏိုင္တာ မွန္ေပမဲ့ ... ဘုရား မ႐ွိခိုးတဲ့သူေတြကို ရွိခိုးခ်င္စိတ္ေပၚေအာင္ ... ျပဳလုပ္ေပးႏိုင္သလို ျဖစ္ရင္လည္း ေကာင္းတာပဲေလ ...
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ေပါ့ .. ဘာမွ မသိတာထက္စာရင္ ၁ ကို သိတဲ့
သူက အက်ိဳး႐ွိတယ္ေလ .. ၁၀၀ ထိ ဆက္သိခ်င္တဲ့သူက
ဆက္ေလ့လာမွာေပါ့ဗ်ာ .....
တကယ္ဘဲ ေရးသင့္တဲ့ ပိုစ့္တစ္ခုပါ။ မ်ားေသာအားျဖင့္က ဘုရားကုိ ရွိခိုးၿပီး ဆုေတာင္းတာ ( ျဖစ္ခ်င္တာ၊ လိုခ်င္တာေတြ) က မ်ားေနပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဆုေတာင္းတုိင္း ဘုရားက ျပည့္မယ္လို႔ မေဟာပါဘူး။ ဘုရားရွင္ကလည္း ျဖည့္မေပးႏိုင္ပါဘူး။ သတၱ၀ါေတြဟာ မိမိတုိ႔ကံကုိ မိမိတုိ႕ဘဲ ဖန္တီးၾကရတာပါ။ ဘုရားရွင္က ကုသိုလ္၊ အကုသိုလ္ တရားေတြ န႔ဲ က်င့္စဥ္နည္းလမ္းေတြကိုဘဲ ေဟာျပခဲ့တာပါ။ ဒါေၾကာင့္ အခုပိုစ့္မွာေရးထားသလို အပါယ္ ၄ ပါး၊ ကပ္ ၃ ပါး၊
ရပ္ၿပစ္ ၈ ပါး၊ ရန္သူမ်ဳိး ၅ ပါး ဆုိတာလည္း ဆုေတာင္းရံုနဲ႔ မလြတ္ပါဘူး။ “အဆုံးစြန္ေသာဘ၀၌ မဂ္တရား၊ ဖုိလ္တရား၊ နိဗၺာန္တရားေတာ္ၿမတ္ကုိ ရလြယ္ေရာက္လြယ္တဲ့ သူေတာ္ေကာင္း
သူၿမတ္ေလာင္း ၿဖစ္ရပါလုိ၏” ဆုိတာကလည္း ဆုေတာင္းလို႔မရပါဘူး..။ က်ေနာ္တုိ႔ ဗုဒၶသာသနာဟာ လက္ေတြ႕က်င့္ရတယ္ သာသနာပါ။ လက္ေတြ႕က်င့္မွဘဲ တရားရဲ႕ အက်ိဳးေက်းဇူးကုိ သိရွိခံစားရတာမ်ိဳးပါ။ ကန္ေတာ့ၿပီးဆုေတာင္းေနရံုနဲ႕ေတာ့ ဘာမွ ျဖစ္မလာႏိုင္ပါဘူး။ နိဗၺာန္ေရာက္ခ်င္ရင္ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္းတရားကုိ က်င့္ရမွာေပါ့။
က်ေနာ္ရွိခိုးတဲ့ ဘုရားရွိခိုးကုိ ေရးလိုက္ပါတယ္..။
အနက္ေတာ့ မရြတ္ပါဘူး။
ၾသကာသ၊ ၾသကာသ၊ ၾသကာသ၊ ကာယ၊ ၀စီ၊ မေနာခ်ီလ်က္၊ သံုးလီေစတနာ၊ ပဏာမျဖင့္၊ ဘုရားရတနာ၊ တရားရတနာ၊ သံဃာရတနာ၊ ရတနာျမတ္သံုးပါးစေသာ ခင္ပြန္းႀကီးဆယ္ပါးတို႔အား၊ ဘုရားတပည့္ေတာ္၊ ႐ိုေသျမတ္ႏိုး၊ လက္စံုမိုး ၍၊ ရွိခိုးပူေဇာ္၊ ဖူးေျမာ္မာန္ေလ်ာ့၊ ကန္ေတာ့ပါ၏ အရွင္ဘုရား။
အနက္။ ။ၾသကာသ၊ ၾသကာသ၊ ၾသကာသ- ရွိခိုးပါရေစ အခြင့္ျပဳေတာ္မူပါ (သံုးႀကိမ္ ခြင့္ ေတာင္းျခင္းျဖစ္သည္)။ ကာယ၀စီ၊ မေနာခ်ီလ်က္၊ သံုးလီေစတနာ၊ ပဏာမျဖင့္- ကာယကံ၊ ၀စီကံ၊ မေနာကံစသည့္ သံုးတန္ေသာေစတနာျဖင့္ အစခ်ီကာ၊ ဘုရားရတနာ၊ တရားရတနာ၊ သံဃာ ရတနာ၊ ရတနာျမတ္သံုးပါးစေသာ ခင္ပြန္းႀကီးဆယ္ပါးတို႔အား၊ ဘုရားတပည့္ေတာ္၊ ႐ိုေသျမတ္ႏိုး၊ လက္စံုမိုး၍- ႏွစ္သက္ေမြ႕ေလ်ာ္ျခင္းကို ျဖစ္ေစတတ္ေသာ၊ အေလးအျမတ္ျပဳအပ္ေသာ၊ အတုမရွိ ျမတ္ေသာ၊ အလြန္ရခဲေသာ၊ ေရွးဘုန္းေရွးကံရွိသူတို႔သာ ေတြ႕ႀကံဳခြင့္ရႏိုင္ေသာ ဘုရားအျမတ္ဆံုးရတနာ၊ တရားအျမတ္ဆံုးရတနာ၊ သံဃာအျမတ္ဆံုးရတနာ အစျဖာေသာ၊ ဘုရားပေစၥကာ၊ ရဟႏၲာႏွင့္၊ အဂၢ သာ၀က၊ မိဘဆရာ၊ ဖန္ဖန္ဆံုးမ၊ ဆရာျမတ္တို႔၊ ပစၥည္းေပးသူ၊ တရားေပးလွဴ၊ ဤဆယ္ဆူဟု ဆိုအပ္ေသာ ခင္ပြန္းႀကီးဆယ္ပါးတို႔အား ႐ိုေသျမတ္ႏိုးလက္အုပ္မိုး၍၊ ရွိခိုး ပူေဇာ္ ဖူးေျမာ္မာန္ေလ်ာ့ ကန္ေတာ့ပါ၏အရွင္ဘုရား- ဟိတ္ဟန္မျပ မာန္မာနေလွ်ာ႔ခ်၍ ၾကည့္႐ႈဖူးေျမာ္ ကန္ေတာ့ပါ၏ အရွင္ဘုရား။
ဖတ္ဖူးတဲ့စာေလးထဲမွာေတာ့ ကိုယ္လုပ္ေနတဲ့အလုပ္ေတြကို အသက္ဝင္ေနေစဖို႕
ဆုေတာင္းျခင္းကို ျပဳၾကတာပါ တဲ့
ျပည့္တာ မျပည့္တာ ကေတာ့ ဆုေတာင္းျခင္းထက္ လုပ္ေဆာင္ခ်က္က ပိုအဓိကက်ပါတယ္တဲ့။
အဲလိုေလးေျပာင္းၿပီး စဥ္းစားၾကည့္ရင္ေရာ ???
အင္း..ဒီအေၾကာင္းကေတာ့ မိရိုးဖလာဘာသာ၀င္ေတြ အလုပ္ေလ။ တကယ္ေတာ့ ေသခ်ာေလ့လာၾကည့္တဲ့သူ တိုင္း တကယ္လုပ္မွတကယ္ျဖစ္မွန္း လက္ခံထားၾကပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ဆို ဘုရားကိုအားနာလို႕ ဆုေတာင္းရင္ လက္ငင္းတကယ္လိုတာပဲေတာင္းေတာ့တယ္။ ဘုရားလဲ နားညည္းသက္သာ။ ကိုယ္လဲ အာေညာင္းသက္သာတာေပါ့ဗ်ာ။ တခ်ိဳ႕ကေတာ့ ရြတ္ေန တာကို ၀တ္ေက်တန္းေက် လူၾကားေကာင္းေအာင္ပါ။ ဆုေတာင္းတိုင္းမျပည့္ ေပမယ့္ ဆုေတာင္းမွလည္း ျပည့္စရာနဲ႕ထိုက္တန္ရင္ ကိုယ္လိုအပ္တာ ကြက္တိျပည့္ေတာ့ ေကာင္းပါတယ္ေလ။
ဟုတ္ပါတယ္။ အစ္ကို႔ရဲ႕ အျမင္လိုပဲ ဗုဒၵဘာသာကို အေတြးအေခၚတစ္ရပ္လို ေလ့လာလိုက္စားသူေတြအၾကားမွာ ဒီလို ေ၀ဖန္မႈေတြ ေပၚထြက္လာခဲ့တာ ခုမွမဟုတ္ပါဘူး။ ကြ်န္ေတာ္သိသေလာက္ေျပာရရင္ ဒီ ၾသကာသကန္ေတာ့ခ်ဳိးကို publicly ေ၀ဖန္ခဲ့တာ ေတာင္တြင္းဆရာေတာ္ ဦးဥကၠဌ ျဖစ္ပါတယ္။ သူက အခု အစ္ကို ေျပာတာေတြနဲ႔ အတူတူလိုပါပဲ ေ၀ဖန္ခဲ့ပါတယ္။ ဦးဥကၠဌဟာ ႏိုင္ငံေက်ာ္ ေက်ာက္ကြင္းအေရးေတာ္ပံုနဲ႔ ေက်ာ္ၾကားခဲ့ျပီး ေနာက္ပိုင္းမွာ အစြန္းေရာက္သြားခဲ့ကာ သူ႔ရဲ႕ လူေသလူျဖစ္ တရားေၾကာင့္ ဓမၼ၀ိနယ ခံု႐ံုးတင္ စစ္ေဆးျခင္းခံရျပီး လူ၀တ္လဲခဲ့ရပါတယ္။ အေနာက္ႏိုင္ငံ သုေတသီ အခ်ဳိ႕ကလည္း ဗုဒၵဘာသာရဲ႕ ခ်ဳိ႕ယြင္းခ်က္ ေပ်ာ့ကြက္လို႔ (သူတို႔ထင္တဲ့) အခ်က္ေတြကို ႏႈိက္ႏႈိက္ခြ်တ္ခြ်တ္ ရွာေဖြခဲ့ၾကပါတယ္။
ဒီေနရာမွာ တစ္ခုသတိထားစရာက ဒီလိုျဖစ္တက္သူေတြဟာ ဗုဒၵဘာသာကို philosophy တစ္ခုလို သေဘာထားျပီး ေလ့လာၾကတဲ့သူေတြမွာသာ အမ်ားဆံုးေတြ႔ရပါတယ္။ အေနာက္တိုင္းမွာဆိုရင္ မစၥက္ရီးစ္ေဒးဗ္ စသူတို႔ပါ။ ျမန္မာတို႔အတြက္ အထင္ရွားဆံုးဥပမာကေတာ့ ႐ွင္ဥကၠဌပါပဲ။ သူဟာ အေတြးအေခၚ ရင့္က်က္သူပီပီ တရားေတာ္ေတြကို Analyze လုပ္နည္းနဲ႔ပဲ ခ်ည္းကပ္ခဲ့ပါတယ္။ သူ ပမာဒ ေလခသြားတဲ့အခ်က္က ဗုဒၵဘာသာဟာ philosophy တစ္ခုမဟုတ္ဘူး ဆိုတာပါပဲ။ ဗုဒၵဘာသာမွာ အေတြးအၾကံသက္သက္နဲ႔ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ နက္႐ိႈင္းက်ယ္၀န္းလွတဲ့ တရားေတာ္ေတြကို နားမလည္ႏိုင္ပါဘူး။ ကိုယ္တိုင္ က်င့္ၾကံအားထုတ္မွသာ ဥာဏ္အဆင့္ဆင့္ျမင့္တက္ႏိုင္ျပီး သံသရာက လြတ္ေျမာက္ႏိုင္မွာပါ။ ႐ွင္ဥကၠဌဟာ အေတြးအေခၚပိုင္းမွာ ထက္ျမက္သေလာက္ စရဏပိုင္းမွာ အားနည္းပံုကို သူ႔စကားတစ္ခ်ဳိ႕မွာ သိႏိုင္ပါတယ္။ သူက စိတ္၊ ေစတသိတ္၊ ႐ုပ္၊ နိဗာန္ ဆိုတဲ့ ပရမတ္တရားေလးပါးကို ေ႐ွးေ႐ွးဆရာေတာ္ႀကီးေတြ အတူတြဲထားတာ မွားတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ စိတ္တို႔ ရုပ္တို႔ဆိုတာ မ်က္စိတစ္မွိတ္ လက္ဖ်စ္တစ္တြက္အတြင္းမွာ အႀကိမ္ေပါင္း ကုေဋသိန္းသန္းမက ျဖစ္ပ်က္ေျပာင္းလဲေနတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အျမဲတရစပ္ ေျပာင္းလဲေနတဲ့ စိတ္နဲ႔ ရုပ္ကို မေဖာက္ျပန္တဲ့ ပရမတ္တရားျဖစ္တဲ့ နိဗာန္နဲ႔ တြဲေပးထားတာ မွားတယ္လို႔ ေျပာပါတယ္။ ဒီေခတ္မွာ ၀ိပႆနာတရားကို ေကာင္းမြန္မွန္ကန္တဲ့ ဆရာထံမွာ အတန္အသင့္ ေပါက္ေပါက္ေျမာက္ေျမာက္ အားထုတ္ဖူးတဲ့ ေယာဂီဆိုရင္ေတာင္ ႐ုပ္ဆိုတာကို သိပါလိမ့္မယ္။ တစ္စကၠန္႔မွာ အႀကိမ္ေပါင္း ကုေဋ ၅၈၀၀ ေက်ာ္ပ်က္ေနတဲ့႐ုပ္ဟာ ဥတုဇ႐ုပ္ခႏၵာာ၊ ခုနက နိဗၹာန္နဲ႔ အတူတြဲထားတာ အတံုးလဲမဟုတ္၊ အမႈန္လဲမဟုတ္၊ အရည္လဲမဟုတ္တဲ့ ပရမတ္႐ုပ္ခႏၵာ ဆိုတာ ကြဲကြဲျပားျပား သိပါလိမ့္မယ္။ ကြ်န္ေတာ္ေျပာခ်င္တာက ဗုဒၵဘာသာကို အေတြးအေခၚသက္သက္နဲ႔ ခ်ည္းကပ္ရင္ သံသယ၀င္စရာေတြ၊ ၀ိစိကိစၥာေတြ မ်ားလာလိမ့္မယ္။ ဒီလိုနဲ႔ပဲ ဘာသာတရားေပၚမွာ စိတ္ပ်က္မႈေတြ ၀င္လာႏိုင္တယ္လို႔ပါ။
အဲဒါနဲ႔ပဲ ကြ်န္ေတာ့္ ကြန္မန္႔လဲ လိုရင္းကိုမေရာက္ႏိုင္ေတာ့ဘူး။ ကဲအခုမွ ၾသကာသကို သြားရေအာင္ေနာ္။ ၾသကာသ ကန္ေတာ့ခ်ဳိးအစမွာ ကံသံုးပါးနဲ႔ ျပစ္မွားမိခဲ့ရင္ အဲဒီအျပစ္ေတြကို ေပ်ာက္ပါေစဖို႔ “အ႐ုိအေသ အေလးအျမတ္ လက္စံုမိုး၍ ရွိခိုးပူေဇာ္ ဖူးေျမာ္မာန္ေလ်ာ့ ကန္ေတာ့ပါ၏” လို႔ ဆိုထားပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ လုပ္ခ်င္တာလုပ္ျပီး ကန္ေတာ့လိုက္တာနဲ႔ အျပစ္ေတြ ေက်ေရာ့လားလို႔ ေမးစရာျဖစ္တာ သဘာ၀က်ပါတယ္။ တကယ္ပဲ ႐ို႐ိုေသေသ ေလးေလးျမတ္ျမတ္ ႐ွိခိုးကန္ေတာ့ရင္ ေတာ္႐ံုတန္႐ံုအျပစ္ကေတာ့ ေက်ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္ကြ်န္ေတာ္ ဒီလိုေျပာႏိုင္သလဲဆိုေတာ့ မဂ္ဖိုလ္မရေအာင္ တားဆီးတက္တဲ့ ကံငါးမ်ဳိးထဲမွာ အရိယူပ၀ါဒႏၱရာယ္ ဆိုတာရွိပါတယ္။ အရိယာကို စြပ္စြဲကဲ့ရဲ႕တဲ့ ကံပါ။ ဒီကံနဲ႔ ညိေနရင္ ဘယ္ေလာက္ပဲ ၀ိပႆနာတရားကို က်ဳိးစားအားထုတ္အားထုတ္ တရားထူးမရႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ မိမိျပစ္မွား ေစာ္ကားမိတဲ့ အရိယာပုဂၢိဳလ္ကို ရွိခိုးေတာင္းပန္လိုက္တာနဲ႔ အဲဒီကံႀကီးကို ေခ်ဖ်က္ႏိုင္တယ္လို႔ စာေပေတြမွာဆိုပါတယ္။ “အမိကိုသတ္တဲ့ကံ၊ အဖကိုသတ္တဲ့ကံ၊ ရဟႏၱာကိုသတ္တဲ့ကံ၊ ဘုရား႐ွင္ကို ေသြးစိမ္းတည္ေအာင္ လုပ္တဲ့ကံ၊ သံဃာသင္းခြဲကံ” ဒီ ပဥၥာနႏၱရိယ ကံငါးပါးကို က်ဴးလြန္မိရင္ေတာ့ ဘယ္လိုပဲ ႐ွိခိုး႐ွိခိုး ဒီဘ၀အတြက္ေတာ့ မေက်ႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။ ဒီဘ၀မွာ ဘယ္လိုမွ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္ မရႏိုင္ေတာ့ပဲ ေသတဲ့အခါ အ၀ီစိငရဲကိုပဲ သြားရမွာပါ။
ေနာက္ အာဋာနာဋိယသုတ္မွာ-
အဘိ၀ါဒန သီလိႆ၊ နိစၥံ၀ု*ပစာယိေနာ။
စတၱာေရာဓမၼာ၀¡ႏၱိ၊ အာယု၀ေဏဏာ သုခံဗလံ။ လို႔ ေဟာထားပါတယ္။
“မိမိထက္အသက္ သိကၡာ ဂုဏ္၀ါႀကီးသူေတြကို ႐ွိခိုးအ႐ိုအေသျပဳသူမ်ားဟာ ျဖစ္ရာဘ၀မွာ အသက္႐ွည္ျခင္း၊ အဆင္းလွျခင္း၊ ခ်မ္းသာႀကီးျခင္း၊ ခြန္းအားႀကီးျခင္းဆိုတဲ့ အက်ဳိးေလးမ်ဳိးကို ရ႐ွိႏိုင္တယ္”လို႔ အဓိပါယ္ ရပါတယ္။ ဒီေတာ့ ဒါကို သံသယရွိစရာမလို ပါဘူးခင္ဗ်ာ။
ေနာက္တစ္ပိုင္းက ႐ွိခိုးျပီးတာနဲ႔ လိုခ်င္တာေတြ ေလွ်ာက္ေတာင္းေနတယ္ဆိုတဲ့ အပိုင္းပါ။ ဗုဒၵဟာ ဆုေတာင္း႐ံုနဲ႔ သံသရာကလြတ္ေျမာက္မယ္လို႔လဲ မေဟာသလို ယံုၾကည္သက္၀င္မႈသက္သက္နဲ႔လဲ ကယ္တင္ေပးမယ္လို႔ မေဟာပါဘူး။ ကိုယ့္အားကိုယ္ကိုးရမွာပါ။ ဗုဒၵဟာ လမ္းျပသူပါ။ သံသရာကလြတ္ေျမာက္ဖို႔ အဂၤါ႐ွစ္တန္ရွိတဲ့ ျမတ္ေသာလမ္းကို ညႊန္ျပေပးသူပါ။ ဗုဒၵဟာ သံသရာကလြတ္ေျမာက္ဖို႔ ေလာကုတၱရာေရးကို ဦးစားေပး ေဟာေျပာခဲ့ေပမယ့္ ေလာကီအေရးကိုလည္း ခ်န္မထားခဲ့ပါဘူး။ သိဂၤေလာ၀ါဒသုတ္မွာ၊ မဂၤလသုတ္မွာ စသည္ျဖင့္ ေလာကီေရးအတြက္ကိုလည္း လမ္းညႊန္ျပသခဲ့ပါတယ္။ ဒီလိုေဟာၾကားတဲ့ေနရာမွာ ဗုဒၵဟာ အမ်ားသံုး စကားလံုးေတြကိုလဲ သံုးႏႈန္းျပီး ေဟာၾကားခဲ့ပါတယ္။ ဗုဒၵ၀ါဒရဲ႕ အျမင့္ဆံုးပန္းတိုင္ဟာ နိဗာန္ျဖစ္ေပမယ့္ လူခ်မ္းသာ၊ နတ္ခ်မ္းသာကိုလည္း ခ်န္မထားပဲ ေဟာေျပာျပခဲ့ပါတယ္။ လူဆိုတာ အရိယာမျဖစ္မခ်င္းကေတာ့ ဘ၀တဏွာဆိုတာ ရွိဦးမွာပဲမို႔ အတင္းအက်ပ္ နိဗၵာန္တစ္ခုထည္းကိုပဲေဟာေျပာမယ္ဆိုရင္ လူေတြအဖို႔ လိုက္နာက်င့္ၾကံဖို႔ အင္မတန္၀န္ေလး ခက္ခဲမယ္ဆိုတာကို သိေတာ္မူပါတယ္။ ေနာက္ျပီး လူနတ္ျဗဟၼာခ်မ္းသာကို လိုခ်င္တယ္ဆိုတာလဲ ငရဲေရာက္မယ့္ ဒုစ႐ိုက္အမႈေတြကို ျပဳရင္း ေရာက္ႏိုင္တာမဟုတ္ပါဘူး။ ဒါနအမႈ၊ သီလအမႈဆိုတာေတြကို ေဆာက္တည္မွ ျဖစ္မယ့္ေရာက္မယ့္ေနရာေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ေကာင္းမႈကိုသာ အားေပးရာေရာက္တဲ့အတြက္ ဒါေတြကို ပစ္ပယ္ေတာ္မမူခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဆုေတာင္းတိုင္းရသလားဆိုတာကေတာ့ ဆုေတာင္းသူရဲ႕ သီလ၊ ဆုေပးသူပုဂၢိဳလ္ရဲ႕ သီလအေပၚမွာလည္း အမ်ားႀကီးမူတည္ပါတယ္။ ဗုဒၵစာေပေတြထဲမွာ ရဟႏၱာအရွင္ျမတ္ကို ဆြမ္းေလာင္းျပီး ဆုေတာင္း္ပံုေတြ၊ ပေစၥကာဗုဒၵာကို ဆြမ္းလႈျပီး ဆုပန္ပံုေတြ၊ ဆုေတာင္းျပည့္သြားပံုေတြ မေရမတြက္ႏိုင္ေအာင္ ေတြ႔ရမွာပါ။ အထင္႐ွားဆံုးေျပာရရင္ သုေမဓာ႐ွင္ရေသ့နဲ႔ ယေသာဓယာေလာင္းလ်ာတို႔ရဲ႕ ဆုပန္ပံု၊ ဆုေတာင္းပံုေတြပါ။ သုေမဓာ႐ွင္ရေသ့ဟာ ဒီပကၤရာျမတ္စြာဘုရားထံမွာ ဆုပန္တာပါ။ ဆုေတာင္းတာမဟုတ္ပါဘူး။ ေလးသေခၤ်နဲ႔ ကမၻာတစ္သိန္းတိုင္တိုင္ ပင္ပန္းႀကီးစြာျဖည့္က်င့္ရမယ့္ ပါရမီကို စိန္ေခၚျပီး ဘုရားျဖစ္ေအာင္ က်ိဳးစားပါ့မယ္လို႔ ဆုပန္တာပါ။ အဲဒီအခ်ိန္ ေဘးမွာရပ္ၾကည့္ေနတဲ့ ယေသာဓယာေလာင္းလ်ာာကေလးက လက္ထဲကၾကာပန္းေလးေတြလွဴျပီး ဒီ႐ွင္ရေသ့ ဘုရားစင္စစ္ ဧကန္ျဖစ္မယ့္ ဘ၀အထိ သံသရာတစ္ေလ်ာက္လံုး ပါရမီျဖည့္ဖက္ ျဖစ္ပါရေစဆိုျပီး ဆုေတာင္းခဲ့တာပါ။ နိဗၹာန္ကို၊ ဘုရားအျဖစ္ကို၊ မဂ္ဖိုလ္ကို ဆုေတာင္း႐ံုနဲ႔မရေပမယ့္ အခ်ဳိ႕အခ်ဳိ႕ေသာ ခ်မ္းသာေတြကိုေတာ့ သင့္ေတာ္တဲ့ ဒါနသီလလည္း႐ွိမယ္ ဆုလည္းေတာင္းမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ရႏိုင္တယ္လို႔ ကြ်န္ေတာ္ထင္ပါတယ္။
ကြ်န္ေတာ္ခုေလာက္ ေရးသားေဆြးေႏြးခဲ့တာကို သေဘာတူသူ မတူသူမ်ားကို ျပန္လွန္ေဆြးေႏြးေပးဖို႔လည္း ေလးစားစြာ ဖိတ္ေခၚပါတယ္။
(ကြ်န္ေတာ္ ပါဒ္ဆင့္ေတြ ေကာင္းေကာင္း႐ိုက္လို႔ မရေသးတာေၾကာင့္ တစ္ခ်ဳိ႕စာလံုးေပါင္းမွားတာေတြကို ခြင့္လြတ္ေပးပါ။ ဘယ္လိုမွန္ေအာင္ ႐ိုက္ရမလဲဆိုတာလဲ ေျပာျပၾကပါဦး။ zawgyi keyboard ၾကည့္ျပီး႐ိုက္တာပဲ။ ဒါေပမယ့္ တစ္ခ်ိဳ႕စာလံုးေတြကို ႐ိုက္မရဘူး။)
ဘုရားကိုရွစ္ ့ခိုးတဲ့အခ်ိန္မွာ ရတနာသံုးပါးနဲ ့ဆရာတို ့မိဘတို ့ကို ကံသံုးပါးနဲ ့ၿပစ္မွားခဲ ့ရင္ ဆိုၿပီး
၀န္ခ်ေတာင္းပန္တယ္။
တကယ္ၿပစ္မွားတာသိရင္ တကယ္ေတာင္ပန္ခ်င္ရင္ လူကိုယ္တိုင္သြားၿပီးၿဖစ္ၿဖစ္ စာေရးလို ့ၿဖစ္ၿဖစ္ ဖုန္းနဲ ့ၿဖစ္ၿဖစ္ေတာင္းပန္တာပိုေကာင္းတယ္။
ကိုယ့္အၿပစ္ကိုယ္သိတာဟာေကာင္းတာေပါ့။သိလို ့ေတာင္းပန္တာ ၿမင့္ၿမတ္တဲ ့အလုပ္ပါ။
အၿပစ္ကေနေတာ့ ေတာင္းပန္တာနဲ ့မရပါဘူး။ ကိုယ္လုပ္တာကိုယ္ခံရတာဘဲ။ ဘုရားလည္းခံခဲ့ရတာဘဲ။
ဆုပန္ရုံနဲ ့မရပါဘူး။ကိုယ္တိုင္လုပ္ရတာပါ။ ဘုရားမွာဆုေတာင္းထားေတာ့ စိတ္စြမ္းအားတခုေတာ့ရတာေပါ့။
သံပရာသီးဘာ့ေၾကာင့္ခ်ဥ္ဆိုတာမ်ိဳး မစဥ္းစားပါနဲ႔ဗ်ာ။ စကားလံုးေတြေနာက္က အနက္တစ္ခုခုကိုု ဖမ္းဆုပ္ႏုိင္ပါေစ။ ဒါက က်ေနာ့္အျမင္ေနာ္။ က်ေနာ္က ေထရဝါဒ ဘာမွ မကြၽမ္းပါဘူး။ စကားလံုးေတြအမ်ားႀကီးလည္း မသိပါဘူး။ ၾသကာသေတာင္ မရတာၾကာလွေပါ့။ ေလာေလာဆယ္ တရုတ္ျပည္က တာအိုန႔ဲ ယင္ယန္းကိုေလ့လာေနပါတယ္။ ဥာဏ္ပညာဆီသြားရာလမ္းမွာ ပံုေသစနစ္ဆိုတာမလိုအပ္ဘူးလို႔ထင္ပါတယ္။
လူေသလူျဖစ္ကို ေရးတဲ့ ဆရာေတာ္ရွင္ဥကၠဌဟာ ဓမၼ၀ိနယ ခံုရံုးတင္ စစ္ေဆးခံရျပီး လူ၀တ္လဲခဲ့ရတယ္ ဆိုတဲ့ အခ်က္ဟာ မွားေနပါတယ္။ လူေသလူျဖစ္ စာအုပ္ေရးသားခဲ့လို႔ တရားစြဲခံရတဲ့အမွဳကို ေနာက္ပိုင္းမွာ အစိုးရက ပိတ္ပစ္ပါတယ္။ ဆရာေတာ္ဟာ ၁၉၇၈ ခုႏွစ္မွာ ပ်ံလြန္တဲ့အထိ ရဟန္း၀တ္နဲ ့ ေနသြားခဲ့တာပါ။
ဗုဒၶဘာသာကို စိစိစစ္စစ္ ေလ့လာေ၀ဖန္ခ်င္ရင္ သည္လင့္ကို သြားပီး ေလ့လာဖုိ႔ အၾကံေပးခ်င္ပါတယ္။
http://sayamvasi.googlepages.com/toe-bookspage
ဒါကေတာ့.. ေျပာတတ္ဘူး.. ကိုယ္တိုင္ ခံယူထားတာပဲ ေျပာျပမယ္... ဘုရား႐ိွခိုးတယ္ဆိုတာ... စိတ္ထဲမွာ ဘုရား၊ တရား ႐ိွတယ္ လို႔ဆိုလိုတယ္ တနည္းအားျဖင့္ ဘုရား၊ တရား မေမ့ဘူးေပါ့... ဆုေတာ့ ေတာင္းေနၾကတာပဲ ျပည့္တာ မျပည့္တာ အသာထား.. စိတ္ထဲေတာ့ အနည္းနဲ႔ အမ်ားေပါ့ သြားၾကတာပဲ
ေမေမေျပာျပတာ႐ိွတယ္.. ဘုရား၊တရား မေမ့ရင္ နတ္ေတြ ေစာင့္ေ႐ွာက္တယ္တဲ့.. တကယ္ပါ.. ယံုၾကည္ဖို႔ပဲလိုတယ္
Post a Comment
အခုလုိ တကူးတက လာေရာက္ ေ၀ဖန္၊ေၿမွာက္ပင့္၊အားေပး၊အခြ်န္နဲ႔မ
အဲဒီထဲက တခုတခုနဲ႔ လာေရာက္ေရးသားသည္ကုိ အထူးစပါယ္ရွယ္
၀မ္းေၿမာက္၀မ္းသာ ၿဖစ္ရပါေၾကာင္း